Van Lichtenfels naar Mehlmeisel - Reisverslag uit Eschwege, Duitsland van Evelyn Jan Groot - WaarBenJij.nu Van Lichtenfels naar Mehlmeisel - Reisverslag uit Eschwege, Duitsland van Evelyn Jan Groot - WaarBenJij.nu

Van Lichtenfels naar Mehlmeisel

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Evelyn Jan

19 Juni 2019 | Duitsland, Eschwege

Na een goede nachtrust ( we lagen er weer vroeg in vanwege wederom een muggenplaag. Zgn mitches ! Kleine steekmuggen, maar zeer volhardend en brutaal.we waren weer redelijk vroeg op de fiets, ca 8.15 uur. We hadden vandaag een uitdagende tocht afgesproken. De eerstvolgende camping was Bischofsgrun, en dan wel nog ca 2,5 km naast deroute, een kampement met trekkershutten waar ook een paar campeerplekken waren volgen het boekje. De tocht ging gelijk al fout, misten een bordje en kregen prompt ee; pittige klim voor de kiezen, halverwege sloeg de twijfel toe, en eens goed kijken. Besloegen maar door te klimmen omdat daarna een afdaling volgde die uiteindelijk de route met zo,n 2 km inkortte. Lastig was wel weer dat het laatste deel van deze binnenrolde in onderhoud was. Grote asvalteermachines, dampend asfalt en wij over de stoep erlangs schuivend. Daarna de route weer opgepikt en een stuk langs de spoorlijn gefietst. Dat schiet lekker op.Bij het plaatsje ludwig-schorgast besloten we een van de diverse aangegeven alternatieve routes te pakken.dat gaf volgens het gidsje rustige paden, omdat de hoofd route veelal langs een grote hoofdweg liep. Nu die rustige weggetjes klopte wel, waren alleen vaak grindpaden van matige kwaliteit waar ook nog regelmatig lastige klimmetjes in zaten. Evelyn werdt er niet blij van...Ik ook niet. Daarna besloten de hoofdroute wee op te zoeken. Prima fietspad langs de snelweg. A Bad Berneck in Fichtelgebirgeging het over een oud spoorwegtarieven ca 14 km in een constante helling van ca 6% omhoog. Daarbwerden we wel zat van . Je haalt amper de 10 km p/u. Laatste stukje van 1.5 km naar Bisschofsgrun was zelfs 15%. Geheel uitgewoond kwamen we boven.eerst grote aardbeien ijscoupe met slagroom naar binnen gegooid en overlegd. Camping was 2,5 km verderop klimmen. Volgende camping was 12 km verderop aan de route, maar 3,5 km kimmen en de rest afdalen.Dus toch maar voor tweede optie gekozen de klim hebben we op het ijsje kunne volbrengen, maar in de afdaling ging het mis.. afslag gemist.. en ik met mijn dikke vingers snel de camping gegoogeld en op Google Maps verder. In plaats van allen maar afdalen, kwamen er nu ineens wee wat klimmetjes tussendoor.. en war bleef die kamping toch ? Uiteindelijk daar waren we aangekomen. Bleek ik de volgende camping te hebben aangepingt. Uiteindelijk 91 km vandaag waarvan zeker 20 km klimwerk. We zijn TOTAL löss. Helaas geen eetmoglijkheid op de camping of in de nabijheid. Dus maar pizza laten bezorgen met 1,5 LTR chianti. We kunnen er weer tegen.

• 19 Juni 2019 - 18:44

Bien:

Trots op jullie.. Pak ze maar aan die %

• 20 Juni 2019 - 02:03

Judith VB.:

Petje af hoor! Hoop dat het vandaag weer wat mee zit. Kijk in ieder geval uit naar jullie volgende verslagje.

• 20 Juni 2019 - 02:24

Birgit Dekker-Fox :

Wat een verhaal, als ik het lees heb ik af en toe een deja Vu. Van de gemiste afslagen, de grindweggetjes tot en met de bestelde pizza's.
    En maar gewoon voldouden, jullie zijn kanjers!

• 20 Juni 2019 - 10:05

Jolien:

Dit was duidelijk niet jullie beste dag, klinkt pittig! Hopelijk nu geen hoofdpijn van die Chianti ;)